Szecsuán 2007.08.17. - Amszterdam

A nulladik nappal kell kezdenem, Amszterdammal. Nem olyan első látásra szerelem (Nekem), mint London vagy Koppenhága, de rossz benyomás sincs, csupán kevesebb a vártnál. Csak várost nézni nem jönnék el, elég szemetesek a csatornák, nem így képzeltem… Ugyanakkor az óváros épületei nagyon látványosak, temérdek sétálóutcán pezseg az élet, sok a biciklis.
A reptérről király emeletes vonatok viszik az embereket, a centrumba. A közlekedés tartogat meglepetéseket, sem a biciklis, sem az autós nem óvatoskodik! A Hajózási Múzeum, amit meg akartunk nézni, sajnos két évre bezárt restaurálás miatt, a többi (ami érdekelt volna) meg túl messze volt, így a séta mellett döntöttünk. A piroslámpás negyed csendes volt ebben a déli álmos napsütésben, ezen végül is nincs mit csodálkozni. Stílusosan betévedtünk a kínai negyedbe is. Kocsmáztunk, bámultuk a sétálóutcákat, az előző napi éjszakázás/készülődés, az utazás izgalma nagyon kimerített. Gyorsan peregtek az órák, a főtéren élő szobrok, zenegép és meglehetősen bugyuta mutatványosok vonzották a tömeget… Ettünk még valamit, és visszatértünk a reptérre.

Menetrend szerinti járat Csengduba.

Kedvezményes áron vettünk két üveg töményet (Finlandia), fertőtlenítési célokkal, aztán irány a "váró". Természetesen kisebbségben voltak az európai arctípusok, de azért nem voltunk "egyedül". A gép pontosan indult, nagyon nagy gép, én legalább is még nem utaztam 3x3 oszlopos géppel (vagy hogy mondják ezt hivatalosan). Fantasztikus szép naplementében volt részünk! Olyan egészen zöldeskékek voltak a felhők, amiből néhány lilás "hegy" magasodott ki, miközben az ég vörös, sárga majd mélykék átmenetekben játszott! Aztán besötétedett, ami 11km magasan (K felé haladva) nem egészen éjszakai sötétség, mégis egy-egy felhőablakon át láttuk, hogy a Földön már sötét van, égnek a városok fényei. Fantasztikus volt!

Megjegyzések

Pat üzenete…
A vodka nem Finlandia, hanem ABSOLUT!!!! :-)