Bulgária 2006.09.02. - Utazás Sozopolba

Röviden összegezve az utazás tapasztalatait: senki ne menjen autóval Bulgáriába, akinek kedves az élete.

Hosszabban: Egészen biztosan túlzás a fenti mondat, de annyi bizonyos, hogy hosszú volt az út, a bulgáriai része pedig roppant kellemetlen. 18 órát utaztunk egyhuzamban (09. 01-én indultunk este), Zoli és Robi váltották egymást a volánnál. Akárhogy is nagyon elfáradtunk a végére. Meglehetősen féltem az utakon... Kissé vad a nemlétező közlekedési morál. Emlékeimet az sem festi jobb színbe, hogy az utolsó 10km-en egy nagyon csúnya balesetnek is szinte szemtanúi lettünk, sajnos.

Javaslat: Burgaszig repülő, onnan olcsó taxi Sozopolba.

De rátérek a lényegre: Sozopol! Ez a városka fantasztikus! A régi városrész épületei remek állapotban idézik letűnt korok szellemét, az új városrész is ízléses, fantasztikus természeti adottságokkal.
Hamar megtaláltuk a szállásunkat, leccucoltunk, irány a strand, vacsora. Hatalmas hullámok voltak, sose láttam eddig 2m-es hullámokat:-)! A homokos strandot két oldalról a tengerbe nyúló sziklaszirtek szegélyezték, ezek egyikén terítve vacsoráztunk, gyertyafényben. A séf specialitását.

Itt egy újabb fontos apróság: a bolgár konyha kifogástalan... Zolival fejenként híztunk 3 kilót egy hét alatt!!! Csak enni is megéri kimenni:-)!
Aki szeret főzni, lapozzon az Ellesett receptekhez, mert bár a konyhákba nem láttam be, néhány kalsszikust azért "hazahoztam":-)! A napokban frissítek ott is, mint a folytatásos szappanoperákban...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések