Bulgária 2006.09.04. - Nessebar

A reggelit követően menten útnak indultunk.
Burgasban ért egy kis kellemetlenség... Egy piros lámpánál minden tiltakozásunk ellenére lemosták a szélvédőnket, és utána pofátlanul magas összeget akartak legombolni rólunk. Még ki is fizettük volna, csak hagyjanak békén minket, de nem volt annyi aprónk, ők meg nem akartak visszaadni... Nagy kiabálás lett a vége, majd valahogy mégis tovább mehettünk, de volt egy olyan érzése az embernek, hogy szerencsénk van, hogy nem törték be a szélvédőt...

Nessebar óvárosa egy kicsi félszigeten helyezkedik el, melyet a szárazfölddel csak egy keskeny autóút köt össze. Az új város viszont hatalmas hotelekkel kiépült, meglehetősen összevissza stílusú üdülőövezet. Nehezen leparkoltunk és irány a történelmi városrész. Zoli idegenvezetett minket, alaposan körbesétáltuk az utcákat, még egy filmforgatásba is belebotlottunk:-). Építészetileg Nessebar nem sokban különbözik Sozopoltól, igaz az előbbiben jóval több és sokkal jobb állapotú templom van, ami tényleg lenyűgoző látvány. Ami viszont az utóbbi javára dönti a mérleget, hogy Nessebarban egy perc nyugta se nagyon van a turistának... Pénzváltók, éttermek, bóvlisok, ékszerárusok - ha egy másodpercre megállsz négyen ugranak rád, meglehetősen erőszakosan...! Az épületekben se könnyű gyönyörködni, mert - akárcsak Szentendrén - a kirakatok mindent eltakarnak... Hamar letértünk hát a "főutcáról", s a kisebb utcákon kóboroltunk.
Ebédelni egy tengerre néző terasznál álltunk meg, a pincér meglehetősen mogorva volt, ám az étkezés végére látszólag megkedvelt minket. Zoli helyi specialitást LEFER-t evett (bluefish az angol megfelelője), mi hárman muszakát. Az autó felé megálltunk még fagyizni, majd irány Sozopol, strand!

Ma sima volt a tenger, nagyokat úsztunk:-). Vacsora a helyi péknél, ahol mindig annyian állnak sorba, hogy folyamatosan sütik a pékárut, és gyakorlatilag mindig meleg, amit vásárolsz, hiszen pár perce sült ki... Mellé fél liter natúr joghurtital... Fenséges!

Mindent egybevetve Sozopol felkeresését javasolnám mindazoknak, akik bulgáriai tengerparti óváros után áhitoznak... Páratlan hangulatú, gyönyörű hely!