Csehország 2007.06.02. - Pernstein, Telc (a béke szigete)

Lytomisl után Telc-et joggal illetem a béke szigete jelzővel, hiszen nem csak a szállásunk mennyei kirándulásunk utolsó helyszínén, de az óváros is maga a megtestesült szépség! De ne szaladjunk ennyire előre!
A szörnyű éjszakát esős reggel követte:-(. Reménykedve, hogy az égi áldás alábbhagy, elmentünk várat nézni, amit már csak azért sem akartunk kihagyni, mert itt található Csehország másik olyan barokk korból épségben megőrződött színháza, aminek párjáról Krumlovban lecsúsztunk. Ez a kastély azért több sebből vérzett, a többihez képest (és itt ez a kis kitétel nem elhanyagolható részlet!). Egyrészt a főszezon koncertjeire készülvén fel volt állványozva az egész belső udvar, és az építkezés romantikáját növelvén a kastély körül a majdani színpad és látótér óriási vasdarabjai hevertek... Másrészt itt semmilyen nyelven nem beszélt, az amúgy kedvesen mosolygó "idegenvezető". A szobák berendezése is purtiánabb volt az eddigieknél, a poros szárazvirágokról nem is beszélek.
Lássuk a jó dolgok rövidke listáját! Két fős csoportot alkotva mehettünk szobáról szobára "néma" kísérőnkkel. A színház valóban bámulatos látvány, csak ezért is megéri elmenni! (Mindenesetre aki teheti az a Krumlovit tekintse meg, hiszen ott nem csak a nézőtérre szabad a bepillantás, hanem a díszleteket mozgató szerkezetek közé is!)
Szerencsére elállt az eső, gondtalanul indulhattunk tovább. A díszletszerűen gondozott falvak között tekeregve egyszer csak veterán motorokra lettünk figyelmesek, nem sokkal később a veterán autókat is megláttuk! Gyorsan megálltunk fotózni, csakhogy a fémdoboz csatja akkorát harapott az ujjamba, hogy én csak a földön ájuldozás ősi műveletét tudtam gyakorolni, míg Zoli megörökítette a filmforgatás-szerű jelenetet.

Utunk hatodik vára Pernstein, olyan kiváló állapotnak örvendhet, hogy alig akartuk elhinni, hogy 2006-ban óriási tűzvész pusztította ezt a csodát! Csak ajánlani tudom, annak aki arra jár!

Telcben hamar ráakadtunk az eddigi legújabb szállásra: Anton Hotel 1000.-kc/szoba.
Séta a tavakkal körbeölelt óváros patináns főterén, majd elégedetten hajthattuk álomra a fejünket.