Pécs

Annyira régen jártam Pécsen, hogy össze se tudom számolni az éveket. Több kedves emlékem is van ehhez a városhoz, gyerekként, fiatal felnőttként is remek napokat töltöttem itt. Az egyik mókás dolog, hogy a sok-sok falfirkára emlékszem. Sétáltunk, amikor egy heves eső bezavart minket a nyitott kapualjakba, és minden kapualjban más és más szövegek voltak! Pl. 2 és fél méter magasan: "Még növésben vagyok!" :-) Könyvekből, film rendezőktől, komikus, humoros vagy éppen komoly gondolatok, de rengeteg. Persze nem jó ötlet összefirkálni a falat, de ezek a filccel írt mondatok, gondolatok, annyira üdítőek voltak... Amit lefotóztam, erre az emlékre reflektál :-). Most is nagy élmény volt az ókeresztény sírokat látni. A Jókai Cukrászda, és (meglepő módon) az Árkád bevásárlóközpont vietnámi büféje ellátott minket gasztronómiai élményekkel. Meglepett viszont, hogy a város épületeinek java része mennyire rossz állapotban vannak, kiváltképpen a múzeumi épületek. Ugyanennyi év alatt életem színterei vagy megőrizték szépségüklet vagy javultak, de ez a gyönyörű város valahogy nem tartotta a lépést az idő vas fogával...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések